NL / EN

Eerste keer

Wanneer je nieuw bent bij Hot Yoga Eindhoven kan je beginnen met de proefles. De proefles kost €12 (bij de balie te kopen). Hiermee kun je dan 8 dagen lang onbeperkt yogalessen komen volgen. Na je 8-daagse Introductie krijg je 10% korting op je eerste 10-rittenkaart.

  • Reserveren is niet nodig. Zorg dat je 20 minuten voor aanvang van de les aanwezig bent om te registreren.
  • Alle lessen zijn voor zowel beginners als gevorderden. Iedereen is welkom.
  • Draag makkelijk zittende kleding waar jij je prettig in voelt.
  • Voor heren kan dat een korte broek en tanktop zijn of geen shirt.
  • Voor dames een legging of strak zittende korte broek met tanktop/ sport bh.
  • Neem een fles water, yoga mat en 2 grote handdoeken mee.
  • Een handdoek voor op je mat en een handdoek voor het douchen.
  • Een yogamat zit in je eerst les inbegrepen. (in de studio kun je een yogamat & anti-slip handoek huren/ kopen.)
  • Drink voldoende voordat je naar de les komt. Drink ten minste 2 liter (ongeveer 8 glazen) de dag voor een les.
  • Kom naar de les met een lege maag. Probeer 2 of 3 uur van tevoren niet te eten. Als je iets wilt eten neem bijvoorbeeld fruit.
  • De hitte kan een uitdaging zijn de eerste keer, sla gerust wat houdingen over om even te rusten en met aandacht langzaam te ademen.
  • Blijf ademhalen! Houdt je ademhaling vloeiend en regelmatig.
  • De lessen zijn in het Engels, maar de meeste docenten begrijpen en spreken Nederlands.
  • Probeer tijdens de les de ruimte nooit te verlaten. De docent zal een oogje op je houden.
  • Maak volop gebruik van je proefweek en en volg je tweede les zo snel mogelijk. Het is een totaal andere ervaring dan de eerste keer.
  • Na de les is er altijd thee en fruit voor iedereen!

Yogalessen – Hot 90, Hot 60, Hot A 90, Hot Flow, Yin.

FAQs

Kan ik hotyoga doen tijdens mijn zwangerschap?
De beoefening van yoga houdingen in een hete ruimte is inspannend. Vertel het ons zodra je weet dat je zwanger bent en dan zullen wij je specifieke aanpassingen geven. Ben je geen regelmatige beoefenaar van hot yoga, dan adviseren wij je om zwangerschapsyoga te volgen en te beginnen met hot yoga nadat je baby geboren is.

Wat als ik een blessure heb?
Als dat nodig is, bieden wij aanpassingen om je te helpen veilig te oefenen en nog steeds ten volle te kunnen  profiteren van uw yoga praktijk. Zorg dat je de docent op de hoogte brengt als u een blessure heeft en zoek professioneel medisch advies indien nodig. Je kunt met vragen altijd bij ons terecht.

Wat als ik niet lenig ben?
Dan is yoga perfect voor je. Door regelmatig naar de les te komen en daarin binnen je eigen mogelijkheden te oefenen, zal uw flexibiliteit verbeteren. Onthoud ook dat onze yogalessen ook je uithoudingsvermogen, kracht en balans verbeteren.

Wat is het verschil tussen sport en yoga?
Sport is goed voor je, zeker als je ervan geniet! Het belangrijkste verschil tussen yoga en sport is dat yoga geeft je tomeloze energie , terwijl sport je ook kan uitputten. Yoga kalmeert het zenuwstelsel, Yoga is een geweldige aanvulling op elke sport. Voor meer informatie, lees Hoe yoga topsporters helpt (Eindhoven Sport, mei 2017)

Hoe kan ik leren ontspannen?
We richten ons vaak op de juiste lichaamsbeweging, voeding en positief denken, maar we vergeten vaak tijd te nemen om echt te ontspannen. Vergeet niet jezelf ruimte en tijd te geven om te ontspannen tussen je drukke schema en levensstijl door, even een tijdje vrij nemen, zelfs van je fysieke yoga beoefening, kan soms weldadig werken. Je oefent het loslaten in de les tijdens Savasana.

Is yoga een remedie voor alles?
Yoga zal de kwaliteit van uw leven en uw gezondheid te verbeteren, maar het is niet het wondermiddel voor elke kwaal. Het beoefenen van yoga brengt je in een gebalanceerde relatie met jezelf, en dat werkt genezend.